טיפול בקוליטיס

מוטרדים מהתופעה? פנו אלינו וקבלו ייעוץ מקצועי

אולצרטיב קוליטיס או בשמה העברי 'דלקת כיבית של המעי הגס' היא מחלה כרונית דלקתית התוקפת את המעי הגס. המאפיין הבולט של מחלת אולצרטיב קוליטיס הוא היווצרותם של כיבים שטחיים בדופנו הפנימי של המעי הגס, המביאים לתסמינים שונים.

הרפואה המערבית כמו גם הרפואה האלטרנטיבית טרם מצאו את הגורם העיקרי להתפרצות אולצרטיב קוליטיס, אך כיום שולטת הסברה כי מדובר במחלה שמספר רב של גורמים מביאים להתפרצותה, ביניהם ניתן למנות: מצבי לחץ, זיהום סביבתי, תזונה לקויה ותורשה.

התסמינים האופייניים לקוליטיס הנם כאבי בטן, שלשול דמי או מוגלתי, ירידה בתאבון ובעקבות זאת ירידה במשקל. במקרים רבים יתלוו לכך גם תסמינים כמו ובמקרים רבים אף אנמיה, פריחה המופיעה על גבי העור, חום, דלקת פרקים, הקאות, בחילות או חוסר יכולת לשלוט בסוגרים. במידה והמחלה מתפתחת, ובהיעדר טיפול הולם, היא עלולה להביא לסיבוכים קיצוניים כגון: סרטן המעי הגס או דלקת בפי הטבעת.

ברפואה הקונבנציונלית נראה כי אין תרופה אחת ויחידה המטפלת במחלת אולצרטיב קוליטיס. ישנן מספר תרופות שמקלות על הסימפטומים של אולצרטיב קוליטיס כגון סלאזופרין או רפאזל, שהן תרופות אנטי דלקתיות. בנוסף, לאחרונה אושרה על ידי ה-FDA תרופה חדשה בשם TNF לטיפול במחלה, שהיא אנטי דלקתית. לעיתים, ניתנות לחולים תרופות מבוססות קורטיזון למשך תקופות קצרות, שתכליתן לדכא את המערכת החיסונית. אך נראה שכל התרופות הנ"ל גורמות לתופעות לוואי. במקרים קיצוניים של התפרצות מחלת אולצרטיב קוליטיס פונים לפתרון כירורגי, במהלכו מסירים את המעי הגס כולו ותחתיו מכניסים כיס פנימי העשוי מרקמות של המעי הדק. בסופו של ההליך הכירורגי קובעים יציאה מן המעי הדק אל קיר הבטן המחוברת לשקית חיצונית. גם כאן צפוי החולה לסבול מתופעות לוואי בעקבות הניתוח ועלול לחוש בירידה משמעותית באיכות החיים.

אנו מזמינים אתכם לקרוא עוד על דרכי הטיפול והמניעה, הטבעיות והאפקטיביות, שניתנות על ידי מטפלים מקצועיים ומנוסים במרכז וולנס לרפואה טבעית. סובלים מקוליטיס? צרו עמנו קשר עוד היום בטלפון 073-2811041 לתיאום מועד לטיפול.

באמצעות הטיפול הטבעי במחלת הקוליטיס, מוענק מענה לקשת רחבה של בעיות שחלקן קשורות ישירות למחלה וחלקן נסתרות ואינן גלויות תמיד. למשל: שלשולים, אנמיה, דלקות במעי, התקפי כאב, עצירות, תשישות, דימום מפי הטבעת, בחילות, נפיחות בבטן ועוד.

לטיפול הטבעי בקוליטיס ישנם יתרונות רבים. ריכזנו לפניכם את העיקריים שבהם:

• הטיפול מסייע לגבור על מכאובים ומיחושים שיוצרת המחלה, ומסייע לתפקוד היומיומי של האדם.
  • הטיפול אינו משלב חומרים מלאכותיים או תרופות של הרפואה הקונבנציונלית, אשר מזיקים לרב למחלה ואף מגבירים את הזיהום.
  • הטיפול מסייע לענות על קשת סימפטומים רחבה, ובא לתקן את שורש הבעיה ולא להעניק מענה נקודתי בלבד, זאת לאחר ניקוי יסודי של כל האברים הפנימיים המזוהמים.
  • הטיפול הטבעי מותאם בצורה אינדיבידואלית לכל מטופל ומצבו, להשגת תוצאות אופטימליות.