טיפול בכאבי ראש

מנקים את הגוף והראש ונפטרים מהכאבים!

כאבי ראש לרבות מיגרנות, הינן תופעות שכיחות המאפיינות את העידן המערבי והלחוץ בו אנו חיים. כאבי ראש עשויים להיות מורגשים כהלימות ברכות, דקירות בצדי הראש, כובד באחורי הראש ועוד. כאבי ראש משתנים בעוצמה ותדירות בין אדם לאדם, ועשויים להצביע על מגוון בעיות פיזיות או נפשיות.

כאבי ראש הם תופעה נפוצה התוקפת כ-30% מהאוכלוסייה. כאבי ראש עשויים להיות כרוניים, נפשיים או כאלו המצביעים על בעיות חמורות יותר ו/או תפקוד לקוי של איברים פנימיים. בנוסף, כאבי ראש יכולים להעיד על מחלות ממאירות או גידולים, וחשוב לבדוק אותם במידה ואינם נעלמים. כאבי ראש משתנים בסוגם מאדם לאדם ובהתאם למקורם. ישנם כאבים שמתפתחים בצורה חדה וחריפה, כאבים הנמשכים במשך למעלה משבועיים ברציפות, כאבים חד צדדיים וכאבים המלווים בבחילה. האוכלוסייה הנשית נוטה לסבול מכאבי ראש יותר מגברים, בין היתר בשל הוסת.

במרכז הרפואי Wellness, אנו מתמחים בטיפולים טבעיים להקלה ומניעת כאבי ראש. הטיפולים שלנו קושרים בין תזונה, צמחי מרפא, פעילות גופנית וטיפולי מגע או דיקור. כך, אנו בונים תכנית טיפולים לכל מטופל באופן אישי, ומשיגים תוצאות ושיפור כמעט מידי ללא שימוש בתרופות. הרפואה הטבעית מניחה כי הגוף והנפש קשורים זה בזה, ועל כן באה לייצר איזון בין השניים שבמרבית המקרים מעלים מכאובים וביניהם כאבי ראש, על ידי מספר טיפולים:

• דיקור סיני: טיפול המשלב הן הפגת מתח ולחץ והן שיכוך כאבים. באמצעות הדיקור, ניתן להעלים כאבי ראש כרוניים ואף מגרנות קשות. בנוסף, הרבה כאבי ראש נגרמים בשל עומס או תפיסות בכתפיים ובצוואר, והדיקור יכול לשחרר זאת בקלות.
  • תזונה טבעית: התאמת תפריט לפיו צורכים מזון שמונע כאבי ראש ומגרנות, ונמנעים מאכילת: מוצרי חלב, שוקולד, מזון משומר ועוד.

תסמיני הבעיה

תסמינים של כאבי ראש שונים עשויים להיות: כאבים חדים ופתאומיים המתמשכים כמספר שעות ומורגשים כ״לחץ בראש״, מגרנות המאופיינות כפעימות הולמות בצד אחד של הראש, ותסמינים נוספים כמו רגישות לאור, הפרעות ראייה, סחרחורות ובחילה.

טיפולים טבעיים בכאבי ראש מבוססים על תורות הרפואה הסינית וההודית בעיקר, וקושרות בין הסימפטום לבעיות אחרות בגוף. לפיכך, הטיפול אינו מתמקד בהעלמת הכאב הנקודתי בלבד, אלא עונה על בעיות אחרות שמתקשרות אליו ומייצרות אותו, למשל: עצירות, לחץ נפשי, חרדה, בעיות הורמונליות, בעיות במערכת העיכול, עייפות, שינה לקויה ועוד.

לטיפולים טבעיים בכאבי ראש יתרונות רבים. ריכזנו עבורכם את החמישה העיקריים:

• הטיפול אינו תולה את האדם בחומרים מלאכותיים או כימיים, ומאפשר לו לרפא את המכאוב בצורה טבעית ללא נטילת כדורים.
  • הטיפול נעשה בצורה הוליסטית ולא נקודתית, ועל כן מאתר בגוף ובנפש בעיות אחרות שעשויות להיות קשורות לכאבי הראש.
  • הטיפול יוצר איזון חשוב בין הגוף לנפש.
  • הטיפול מתבסס על התאמה אישית לכל מטופל, מצבו, גילו והסימפטומים שהוא חווה. כך, הסיכויים להצלחה ולשיפור גדלים משמעותית.
  • הטיפול הטבעי בכאבי ראש במרכז מתאפשר במספר שיטות, ועל כן מאפשר למטפלים לבחור בשיטה האפקטיבית ביותר עבור כל מטופל.