איזון הורמונלי

הגיעו לייעוץ במרכז והחזירו את האיזון לחייכם!

חוסר איזון הורמונאלי יוצר עיכוב או תפקוד לקוי של תהליכים העוברים על הגוף והגדילה, ואף קשור רבות למצב הנפשי. ההורמונים שמצויים בגוף האדם הם חומרים כימים שמייצרים בין היתר חילוף חומרים, שומרים על רמות הסוכר ומשפיעים על תפקוד רגשי וקוגניטיבי, על כן חשוב לטפל בחוסר איזון הורמונאלי.

חוסר איזון הורמונאלי היא תופעה שהולכת וגדלה בעידן הנוכחי, המשפיעה לרעה על מגוון אברים פנימיים לצד המצב הרגשי והנפשי. בין הנזקים שגורם חוסר איזון הורמונאלי ניתן לראות: פגיעה במערכת העצבים, חילוף חומרים לקוי בשל תפקוד לא תקין של בלוטות התריס, הפרשה מוגברת של הורמונים בשל בעיה בבלוטת ההיפופיזה, גלי חום, יובש בעור, שינויים קיצוניים במצבי הרוח ועוד.

תסמיני הבעיה

התסמינים של חוסר איזון הורמונאלי עשויים להיות: שיעור, מצבי רוח קיצוניים, בחילות, תשישות או היפראקטיביות, עצירות, בעיות במערכת העיכול, אי שקט ועצבנות, ווסת לא סדירה, תאווה לבצקים ולמתוק, תחושת קור או חום בצוות הידיים, נשירת שיער, חוסר חשק מיני ועוד.

התופעה של חוסר איזון הורמונאלי עשויה להוביל להרבה תופעות נוספות, חלקן אקוטיות. למשל: דלקות זיהומיות, קריסת המערכת החיסונית, כאבים חוזרים ונשנים, מצבי רוח קיצוניים, תשישות בלתי נסבלת ועוד. על כן, חשוב מאוד להבין את שורש הבעיה ולהעניק לה טיפול הולם.

הטיפול לאיזון המערכת ההורמונאלית מסייע בריפוי ומניעת מגוון בעיות ומחלות:

• סוכרת וסיבוכיה, כמו נוירופתיה, פגיעה בראייה, החלמת פצעים שאינם מתרפאים, מניעת פגיעה בגפיים ועוד.
  • תת פעילות של בלוטת התריס (היפו-טיירודיאיזם).
  • פעילות יתר של בלוטת התירס (היפר-טיירודיאיזם).
  • בעיות פוריות בנשים, כדוגמת תסמונת השחלה הפוליציסטית, רזרבה שחלתית נמוכה, קשיים בקליטה להיריון, הפלות חוזרות ועוד.
  • בעיות פוריות בגברים, כמו ספירת זרע בלתי תקינה.
  • אי סדירות של המחזור החודשי, כאבי מחזור ותסמונת PMS, המתבטאת במתח נפשי וכאבים שונים לפני הווסת.
  • אקנה ושיעור יתר כתוצאה מחוסר איזון הורמונאלי.

לטיפול לאיזון הורמונאלי יתרונות משמעותיים ומגוונים:

• טיפול ומניעת סיבוכי סוכרת כמו: ירידה בתחושתיות ברגליים, הפרעות בראייה, פצעים שאינם מתרפאים לאורך זמן רב, מצבי חולשה כתוצאה מנפילות חדות ברמות הסוכר בדם ועוד.
  • שיפור קצב חילוף החומרים ותמיכה בהגעה למשקל תקין במצבי תת פעילות של בלוטת התריס, כתוצאה מעלייה בתפקוד הבלוטה.
  • סיוע להצלחת טיפולי הפרייה קונבנציונאליים, ועלייה משמעותית בסיכויי הקליטה להיריון.
  • סיע להסדרת המחזור החודשי.
  • טיפולי פוריות טבעיים המחליפים את הצורך בפרוצדורות חודרניות ומרובות תופעות לוואי.
  • איזון תופעות מזיקות של אורח חיים לא מאוזן, כמו נזקים בעקבות שינה לא סדירה, מתח ולחץ נפשי, תזונה לקויה ועוד.
  • הטיפול הנו אינדיווידואלי וייחודי לכול מטופל, ומבוסס על אבחנה אישית.

תוכלו לקרוא עוד על הטיפולים במרכז בקישור הבא: