מחקר מדעי: שתייה מרובה של מים – הקשר בין שתיית מים וירידה במשקל

שתייה מרובה של מים הנה אחת מההמלצות הבריאותיות הנפוצות ביותר. מומחים לתפקוד מערכת העיכול, המתמחים בניקוי רעלים, יודעים להסביר את החשיבות הרבה שישנה לשתיה מרובה של מים (לפחות 8 כוסות – 2 ליטרים – ביום). בנוסף לידע הנצבר של מומחים ומטפלים, מצאו חוקרים ומדענים כי קיים קשר ישיר בין כמות המים שצורך אדם בדיאטה ובין יכולתו לרדת במשקל.

תצרוכת אנרגטית

המחקר מצא כי התצרוכת האנרגטית (מספר הקלוריות הנצרכות ביום) בקרב מי שמרבה לשתות מים, נמוכה ב 9% מהתצרוכת האנרגטית בקרב שותי משקאות אחרים. נקודה מעניינת נוספת היא, שתית מים לפני הארוחה. סקירת מחקרים הראתה כי מי ששותה מים לפני הארוחה מקטין את צריכה הקלוריות בארוחה ב 75 – 90 קלוריות לארוחה מה שיכול להצטבר לכמה מאות של קלוריות במהלך היום.

יותר מים פחות משקל

מחקר נוסף, עקב אחר 173 נשים הנמצאות בתהליך ירידה במשקל (דיאטה) במשך 12 חודשים. הממצא בנושא המים הראה כי נשים אשר הקפידו לשתות מעל ליטר מים ליום ירדו 2 ק"ג יותר בממוצע מהנשים אשר שתו משקאות אחרים. הממצא הראה כי שתיית המים משפיעה בצורה ישירה ומסייעת לירידה במשקל ללא קשר לסוג הדיאטה אותה בחרה האישה לעשות.

אפקט המים

החוקרים הדגישו כי שתיית המים יוצרת שני אפקטים ברורים:

  1. הקטנה של נפח המזון שנדרש בכדי לשבוע וכן, ירידה בכמות המשקאות האחרים.
  2. החוקרים מצאו גם מנגנון פיזיולוגי הקושר בין שתיית המים ובין הפחתת המשקל. נמצא כי, שתיית מים מגבירה את הקצב המטבולי (קצב חילוף החומרים) בשעות המנוחה והדבר נכון לילדים ולמבוגרים כאחד.

חשוב לציין כי שתייה מרוב של מים, נמצאה כמפחיתת סיכון למגוון מחלות וביניהן מחלות לב, מחלות של מערכת העיכול (עצירות), דלקות בדרכי השתן ואף גידולים סרטניים מסוגים שונים.

מקור: Stookey JD, Constant F, Popkin BM, Gardner CD. Drinking water is associated with weight loss in overweight dieting women independent of diet and activity. Obesity 2008;16:2481-8.

רוצה להגיע למרכז ולהיוולד מחדש? פנה עכשיו!

WhatsApp chat