הרעלים שאנחנו כל כך אוהבים

התזונה המתועשת ואורח החיים המערבי המודרני גורם לרובנו, לעתים מכורח המציאות ופעמים אחרות מבחירה, לצרוך מזונות וחומרים, המכילים מגוון רחב של רעלנים. לא תמיד מצליח גופנו לעמוד במשימה הקשה של סילוק כמויות הרעלנים הגדולות שמגיעים אליו. במרבית המקרים, איננו מודעים כלל לרעלנים ולחומרים המלאכותיים. חשוב להבין כי במה שנוגע לבריאותנו, ידע מהווה כוח משמעותי, שיכול להעניק לנו מוטיבציה ואפשרות לשינוי. מניעת מחלות ובעיות רבות וטיפול במצבים שונים אפשרי, אם רק נהיה מודעים לתכולת המזון ושאר החומרים שאנו צורכים ונשפר את איכותם. קראו במאמר שלפניכם על הרעלנים השונים, המצויים במזון, בחומרי הניקוי ובמוצרים נוספים, למדו כיצד לאתרם ולהימנע מהם, ופתחו צוהר לחיות חיים נקיים ובריאים יותר.

סמל שמעיד על סכנה או רעל ביולוגי

סוגי הרעלנים אליהם אנו חשופים

אמנם החומרים הרעילים אליהם אנו חשופים בחיי היומיום שלנו מרובים ומגוונים, אבל ככלל ניתן לחלקם לשתי קבוצות עיקריות, על פי מקורם: גולגולת אדומה עם הכיתוב toxic

  1. רעלנים פנימיים שהגוף עצמו מייצר
  2. רעלנים ממקור חיצוני

רעלים פנימיים

בתהליכי שריפת האנרגיה ופירוק ובנייה מחדש של רקמות גופנו, נוצרים בכל רגע, באופן טבעי, רעלנים, אותם הגוף אמור לשחרר בתהליך פינוי הפסולת דרך השתן, הצואה וגם, באופן חלקי, ההזעה. יחד עם זאת, היבטים שונים באורח החיים, כמו מתח וסטרס מתמשכים, וכן נטילת תרופות המאטות את תפקודי הכבד והכליות, מכבידים על תהליכי פינוי הפסולת מהגוף, ולעתים קרובות יוצרים מצבים בהם הרעלנים מצטברים בקצב מהיר יותר מכפי שהם מתפנים ומופרשים מהגוף.

תסמינים כמו דלקות כרוניות מכל סוג, ובעיקר דלקות במעיים ובדרכי השתן, ובעיות עיכול, כמו גם חולשה חיסונית, נטייה לחלות לעתים קרובות וכן אלרגיות, מהווים תמרור אזהרה להצטברות רעלנים פנימיים.

שתייה מרובה, הפחתה או הימנעות ממינון גבוה מדי של תרופות כימיות ומשככי כאבים, וכן ניהול נכון של רמות המתח בחיי היומיום, יכולים לסייע להפחתת רמת הרעלנים הפנימיים בגוף. רצוי מאוד למצוא דרך תרגול, כדוגמת יוגה, מדיטציה, טאי צ'י או צעידה, שמסייעים בהפגת רמות המתח ובאיזון הנפשי, כחלק מתהליך הניקוי הפנימי מרעלנים.

רעלים חיצוניים

לא זו בלבד שגופנו נאלץ להתמודד עם רעלנים ממקור פנימי, בחיים המודרניים ישנם גורמים רבים המזהמים את גופנו ופוגעים בבריאותנו.

פליטת גזים רעילים מערובות של מפעלי תעשייה

  • האוויר – שאנו נושמים רחוק מלהיות נקי, ומושפע מהתיעוש ופליטת הגזים הרעילים מבתי חרושת וזיקוק כמו גם מאגזוזי הרכבים שרק הולכים ומתרבים משנה לשנה.
  • המים – שאנו שותים ומסופקים לנו בברז לעתים קרובות עכורים כתוצאה מזיהום מי התהום ופגיעה בצלילות המאגרים השונים.
  • סמים, אלכוהול וטבק – מהווים הרגלים נפוצים בחברה שלנו, מה שלא מפחית כהוא זה את רמת הסכנה שהם מסבים לבריאותנו.אישה שואפת עשן של סיגריה
  • מוצרי הניקיון הביתיים – מועשרים בחומרים כימיים שאמנם משפרים את עוצמת החיטוי ומשפרים את יעילותם, אך מהווים רעלנים רבי עוצמה ומסוכנים.
  • אפילו בתחום הקוסמטיקה ומוצרי הטואלטיקה, התמימים לכאורה, מסתתרים חומרים כימיים מזיקים, החודרים לגופנו דרך נקבוביות העור, שלא לדבר על חומרים כימיים רעילים עמם אנו באים במגע בעבודה.
  • אך המקור העיקרי לרעלנים טמון דווקא במזונות השונים אותם אנו צורכים. אולי מזעזע להבין שהמזון, מקור הנחמה העיקרי הממלא את צרכי חיינו הבסיסיים, בהיבט הגופני והנפשי, רווי רעלנים, אבל לפחות על התזונה יש לנו שליטה ויכולת השפעה.

הסיבות לזליגתם של רעלנים למוצרי הצריכה

יצרני המזון אינם מרעילים את הציבור בכוונה תחילה, אולם יש להבין כי מגוון סיבות כלכליות ושיווקיות, גורמות לעלייה משמעותית בהיקף הרעלנים המוספים למזונות. יצרני המזון מונעים, בין היתר, מהצורך בצמצום עלויות הייצור, הארכת זמן חיי מדף, שיפור המראה האסטטי של מוצרי מזון והגברת האטרקטיביות שלו לקהל הצרכנים באמצעות חומרי טעם, ריח וצבעי מאכל שונים.

אלטרנטיבות לחיים בריאים ונקיים יותר

סלסלת קש מלאה בירקות עסיסיים וצבעוניים

 

להלן מספר טיפים שיכולים להקל עליכם להחליף מזונות וחומרי צריכה רעילים באחרים בריאים יותר, מבלי לוותר על הרגלים ומאכלים אהובים לחלוטין:

  1. מים: נשמע אולי מובן מאליו, אבל המים, שחשובים כל כך לניקוי הרעלנים מהגוף דרך הכליות, מערכת השתן, ההזעה ואפילו הדמעות, לא תמיד נקיים מרעלים בעצמם. לכן, שתו מים מטוהרים, מסוננים או מינראליים במקום מי ברז.
  2. סוכר: הסוכר, המצוי בכמויות עצומות במגוון רחב של מזונות, מזיק ביותר, וגורם, בין היתר, לסוכרת, השמנת יתר, קנדידה, עששת וריקבון השיניים. הקפידו לבחור מזונות פחות מעובדים (לרוב המזונות המתועשים מוסף סוכר בכמויות גדולות). אם בכל זאת אתם רוכשים מזון מעובד, שימו לב שככל שהסוכר נמצא במיקום גבוה יותר ברשימת המרכיבים, זה סימן לכך שריכוזו במוצר גבוה יותר. בכל הנוגע להמתקה עצמית של מזונות ומשקאות, העדיפו ממתיקים טבעיים כמו סטיביה על פני סוכר או ממתיקים מלאכותיים, שמזיקים מאוד אף הם.
  3. מזון טרי ואורגאני: צריכת מזון טרי ואורגני, יסייע לכם לשמור על ערכיו התזונתיים ובמקביל גם לצמצם את כמות חומרי הריסוס וההדברה שאתם מכניסים לגוף.
  4. בשרים, דגים וביצים אורגניים: הקפידו על צריכת מוצרים אורגניים מן החי, שאינם מכילים אנטיביוטיקה ותוספי הורמונים. בנוסף, רצוי להימנע מאכילת בשר יותר משלוש פעמים בשבוע. העדיפו בשר רזה ולא מעובד, על פני מוצרי בשר שמן, אדום ומעובד.
  5. הימנעו מצריכת מזונות מעובדים, המכילים חומרים משמרים וחומרי טעם וריח מלאכותיים.
  6. העשירו את תזונתכם במזונות פרוביוטיים כמו יוגורט, המכילים חיידקים טובים, שיגנו על המעיים שלכם ויסייעו להם להילחם ברעלנים ובחיידקים מחוליי המחלות.

לסיכום

העולם המודרני בו אנו חיים הפך להיות מסוכן ורעיל לגופנו העדין. אך עם זאת התנהלות יומיומית מודעת, יישום הטיפים שסיפקנו במאמר זה וטיפולי ניקוי רעלים תקופתיים, יאפשרו לכם לשמור על גוף בריא ונקי מרעלנים מזיקים.

רוצה להגיע למרכז ולהיוולד מחדש? פנה עכשיו!

WhatsApp chat