מעוניית/ת בטיפול בהורמונים? לחץ כאן!

טיפול בהורמונים

ההורמון הוא תרכובת כימית המשמשת לתקשורת בין תא אחד (או קבוצת תאים) לתאים אחרים. למעשה, כל היצורים הרב-תאיים מפרישים הורמונים. ההורמונים המצויים בגוף האדם הם חומרים כימיים המייצרים בין היתר חילוף חומרים, שומרים על רמות הסוכר ומשפיעים על תפקוד רגשי וקוגניטיבי.

כאשר התפקוד ההורמונאלי יוצא מאיזון, נוצרים עיכובים ותפקוד לקוי של תהליכים העוברים על הגוף ומפריעים לקיום אורח חיים נורמטיבי ונעים. לדוגמה, עם סיום גיל הפוריות רמת ההורמונים בגוף מתחילת לרדת. הירידה בכמות ההורמונים גורמת לבריחת סידן (אוסטאופורוסיס), דמנציה, מחלות כלי דם ולב, הזדקנות העור ועוד.

מזה עשרות שנים רופאים בעולם מציעים טיפול הורמונלי חלופי, המבוסס על אסטוגן של סוסה. מדובר בפרמרין שאינו זהה לאסטרוגן ההומני ופרוגסטרון סינתטי השונה גם הוא מולקולרית מהפרוגסטרון הטבעי.

בשנת 2002, עם פרסום מחקר שקבע כי שימוש בהורמונים סינתטיים מעלה באופן משמעותי את הסיכוי לסרטן השד ושבץ, השתנתה משמעותית הגישה לגבי השימוש בטיפול ההורמונלי החליפי.

איך מזהים חוסר איזון הורמונלי?

התסמינים לחוסר איזון הורמונלי עשויים להיות: שיעור יתר, מצבי רוח קיצוניים, בחילות, תשישות או היפראקטיביות, עצירות, בעיות במערכת העיכול, אי שקט ועצבנות, ווסת בלתי סדירה, תאווה לבצקים ומתוק, תחושת קור או חום בקצוות הידיים, נשירת שיער, אובדן חשק מיני ועוד.

מה הן ההשלכות האפשריות?

חוסר איזון הורמונאלי עשוי להוביל לתופעות אקוטיות כגון: דלקות זיהומיות, קריסת המערכת החיסונית, כאבים חוזים ונשנים, מצבי רוח קיצוניים, תשישות בלתי נסבלת ועוד. לכן חשוב מאוד להבין את שורש הבעיה ולטפל בה בצורה מתאימה ויעילה.

למה עוזר הטיפול במרכז Wellness

• הדיקור הייחודי המבוצע על ידי ד"ר ראול רודריגז, מומחה בעל שם בינלאומי ומייד תחום הפואה הטבעית בישראל, מסייע למניעה וטיפול במגוון רחב של בעיות:
  • סוכרת וסיבוכיה
  • תת פעילות/פעילות יתר של בלוטת התריס
  • בעיות פוריות בנשים, כדוגמת תסמונת השחלה הפוליציסטית, רזרבה שחלתית נמוכה, קשיים בקליטה להיריון והפלות חוזרות
  • בעיות פוריות בגברים כמו ספירת זרע בלתי תקינה
  • אי סדירות של המחזור בחודשי, כאבי מחזור ותסמונת PMS
  • אקנה ושיעות יתר כתוצאה מחוסר איזון הורמונאלי
מעוניית/ת בטיפול בהורמונים? פנה עכשיו!