כל מה שחשוב לדעת על המעי הגס

אם אתם שוקלים לעבור טיפול הידרוקולוניק או שכבר תיאמתם מועד לפגישה טיפולית ראשונה, אתם בדרך הנכונה לאיכות חיים טובה יותר ורמת בריאות מצוינת. בקרוב מאוד, תרגישו נקיים, קלים ומשוחררים. רגע לפני שתתחילו בסדרת הטיפולים, אנו ממליצים לכם להרחיב את ידיעותיכם באשר לאיבר המופלא של המעי הגס, הממלא תפקידים רבים וחשובים בגופנו.

איור של חלל הבטן בו מוצג המעי הגס

במאמר הבא תוכלו ללמוד על פעולותיו של המעי הגס, אוכלוסיית החיידקים השוכנת בתוכו, חשיבותו לתפקוד הבריא של הגוף ואודות המחלות השונות שעלולות להתפתח במידה ולא מטפלים בו בזמן. קראו וגלו עובדות חשובות ומרתקות בנוגע לאיבר חשוב במיוחד והארוך ביותר במערכת העיכול שלכם.

הכירו את המעי הגס העובד קשה וללא הרף עבורכם

אורכו של המעי הגס הנו כמטר אחד, והוא כולל מספר חלקים: המעי הגס העולה, המעי הגס הרוחבי, המעי הגס היורד, גלגלי שיניים משולבים כסמל לעבודה העקבית של המעי הגסהמעי העקול והחלחולת.

אצל אדם בריא, למזון לוקח בין 12 ל- 48 שעות לעבור במסלול זה, עד להפרשת הפסולת מפי הטבעת ביציאה. במידה ומשך זמן זה מתארך ליותר מ- 72 שעות, זה מצביע על בעיה בריאותית המעכבת את תהליכי העיכול. המעי הגס סופג על תוך גופנו כרבע גלון מים ביום, כמו גם חלבונים, מלחים ואלקטרוליטים חיוניים.

במידה והמזון המועבר מהמעי הדק חולף מהר מדי במעי הגס, המים לא ייספגו מספיק וייווצר שלשול. במצבים בהם מעבר המזון דרך המעי הגס איטי מדיי, ייספגו יותר מדיי מים, וכתוצאה מכך הצואה תתקשה ותיווצר עצירות.

אוכלוסיית החיידקים במעי הגס

המעי הגס מהווה בית למספר בלתי נתפס של יותר מ- 100 טריוליון (שהם מאה אלף מיליארדים: 100,000,000,000,000) מיקרואורגניזמים, רובם המכריע חיידקים. מרבית החיידקים השוכנים במעי הגס הנם חלק איור: חיידקים חייכניים במעי הגס, תחת זכוכוית מגדלתמהפלאורה, המכונה גם חיידקים טובים, שאת אוכלוסייתם מומלץ לתגבר באמצעות מזונות פרוביוטיים, מאחר והם תופסים את המקום ומפחיתים את ההתרבות של חיידקים, טפילים ווירוסים מזיקים.

העיקרי מבין חיידקי המעי הנו ה- E-coli. אוכלוסיית החיידקים במעי הגס חיה בסימביוזה עם הגוף. החיידקים מסייעים לגוף בעיכול ופירוק של סיבים בלתי מסיסים, ואף יוצרים עבורו ויטמין K וויטמיני B. הגוף, מצדו, מקנה לחיידקים הטובים תנאי אופטימליים לגידולם, הכוללים אספקת חומרי מזון ושמירה על טמפרטורת גידול מתאימה.

מחלות המעי הגס

מחלות המעי הגס, הנן מן הנפוצות ביותר בקרב האוכלוסייה. אחד המצבים, שעלול להיגרם כתוצאה ממגוון גורמים, לרבות בובת עץ אוחזת בבטנה כסימן למחלות המעי הגססרטן המעי הגס, הנו חסימה של המעיים. תסמיני חסימת מעיים כוללים עצירות קשה במקרה של חסימה מלאה ושלשול במצב של חסימה חלקית, וכן הקאות, כאבים, עוויתות ונפיחות בבטן.

קבוצה נוספת של מחלות הנה דלקות המעיים, הכוללות את מחלת הקרוהן ומחל הקוליטיס, דלקת כיבית במעי. תסמיניהן כוללים נפיחות, כאבים ועוויתות בבטן, שלשולים דמיים ועיצירויות, תת תזונה וחום שעולה בזמן ההתקפים.

מחלות מעיים דלקתיות כרוניות, מהוות גורם סיכון לפיתוח סרטן המעי. ככלל, המעי הגס מועד לגידולים, שפירים וממאירים. סרטן המעי הגס הנו השלישי בשכיחותו בעולם, והוא מהווה את גורם התמותה השני מבין מחלות הסרטן בעולם המערבי. סרטן המעי הגס עלול להתפתח באופן שאינו מלווה בשום תסמינים שהם, ומכאן החשיבות הרבה בשמירה על ביראות המעיים וביצוע בדיקות תקופתיות במועדן, בעיקר לאחר גיל 50. יחד עם זאת, במקרים מסוימים, סרטן המעי הגס יכול להתבטא בתסמינים הכוללים כאבי בטן, דימום בצואה, צואה שחורה, שלשולים ועצירויות.

שמירה על בריאות המעי הגס

הקפדה על תזונה בריאה ונכונה, והפחתת כמויות הרעלים במזון, מהוות עקרונות חשובים שיש להתמיד בהם על מנת לקדם את בריאות המעיים ולמנוע את התפתחותם של מחלות וסרטן. גם שמירה על שגרת פעילות גופנית חיונית לתפקוד התקין ולפריסטלטיקה סדירה של המעי, אשר בתורה מפחיתה הצטברות של צואה ורעלים בתוכו. עם זאת, חשוב להבין מדידת עובי סנדוויץ' באמצעות קליבר מכנישהמעי הגס אף פעם אינו ריק או מצוי במנוחה מוחלטת, ומכיל באופן תמידי צואה, שאריות מזון בלתי מעוכלות, וחומרי פסולת שונים שמגיעים מהכבד המסנן את הדם ומיועדים להפרשה אל מחוץ לגוף.

בנוסף לכך, אצל מרבית האנשים בחברה המערבית, גורמים כמו מתח ולחץ, תזונה בלתי מאוזנת, נטילת תרופות, צריכת אלכוהול וחומרים כימיים שונים המצויים במזונות מעובדים, גורמים לתגובה הגנתית של המעי. במצבים אלו, מפריש המעי הגס ריר דביק, שמיועד להגן על דפנותיו, אך גם מצר את קוטרו ומדביק חלק מהחומרים שעוברים דרכו.

כתוצאה מכך, תהליכי העיכול מואטים ונהיים מסורבלים, מה שגורם לכאבי בטן, בחילות, נפיחות וגזים, האטה בחילוף החומרים ושינויים בתדירות היציאות. בנוסף לכך, מצב זה גורם להצטברות עודפי ריר, חומרי צואה ישנים ושאריות מזון לאורך זמן, אשר מרקיבים והופכים לרעילים.

רעלים אלו נספגים חזרה דרך דפנות המעי הגס אל גופנו, וגורמים לקשת רחבה של תסמינים מעיקים ומזיקים, לרבות עייפות, כבדות, כאבי ראש, פריחות עוריות, אלרגיות, אסטמה ועוד.

ישנה דרך מצוינת וקלה לסייע לניקוי עודפי רירית, רעלים ושאריות צואה ומזון בלתי מעוכל, שהצטברו במשך שנים במעי: שטיפת מעיים עמוקה, הנקראת גם הידרוקולוניק. טיפולי הידרוקולוניק מסייעים במיגור התסמינים הנובעים מהצטברות הרעלים במעי, ואף מהווים דרך חיוניות וחשובה למניעת מחלות מעיים, והפחתת הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס.

לסיכום

המעי הגס עובד עבורנו באופן תמידי, וחשוב שנשמור על בריאותו. הקפדה על תזונה נכונה, פעילות גופנית מתאימה ואורח חיים בריא בשילוב עם טיפולי הידרוקולוניק, יבטיחו שנמשיך ליהנות מעיכול קל ומיטבי ובריאות טובה לאורך שנים רבות.

רוצה להגיע למרכז ולהיוולד מחדש? פנה עכשיו!