סובל מכולסטרול גבוה וזקוק לייעוץ? לחץ כאן!

טיפול טבעי בכולסטרול – הורדת כולסטרול

הדרך הטבעית והבריאה להורדת כולסטרול!

הכולסטרול מצוי בכבד, תאי הגוף והדם. הוא רכיב שומני שמשמש לבניית קרומי תאים, מייצר הורמונים, ויטמין D ומשפיע על ייצור חומצות מרה. עודף כולסטרול בדם מפר את האיזון הטבעי של הגוף ומקשה על התפקוד שלו.

כולסטרול הוא רכיב חשוב וחיוני בגוף המיוצר בגוף באופן עצמאי ומושלם על ידי מזון. הכולסטרול מסייע לפעילות תקינה של מערכת העיכול, מערכת התא והמוח. הכולסטרול מיוצר בכבד, ועל מנת שיוכל להגיע לאברים הזקוקים לו הוא נישא על ידי חלבונים שמיוצרים בכבד ונקראים ליפו פרוטאינים: LDL ו HDL. הבעיה מתחילה כאשר מצטברת כמות עודפת של כולסטרול בדם וחסר ב HDL אשר אחראי על איסוף הכולסטרול העודף חזרה אל הכבד, שם הוא עובר מחזור.

האוכלוסיות שנמצאות בסיכון ובעלות סיכוי גבוה להיעדר HDL הם אנשים הסובלים מהשמנה, מעשנים, חולי סכרת, אנשים הסובלים מתת פעילות של בלוטת התריס, וכאלו עם רקע תורשתי. הבעיה של עודף כולסטרול בדם עשויה לתקוף הן מבוגרים והן ילדים, ויכולה להסתבך במידה ואינה מקבלת טיפול ראוי.

לבעיית עודף כולסטרול אין תסמינים שניתן לגלות, אלא בצורת בדיקת דם. אנשים הסובלים מבעיית עודף כולסטרול בדם נדרשים לטפל בה בצורה מידית ומיטבית, היות ובמידה והיא מוזנחת עשויים להתפתח סיבוכים. למשל, אנשים עם כולסטרול גבוה נמצאים בסיכון מוגבר לחלות בטרשת עורקים, התקף לב ומחלות לב.

טיפול במרכז:

הרפואה הטבעית מציעה מגוון שיטות התמודדות עם בעיית העודף כולסטרול. ראשית, מאבחן המטפל את הסיבות האפשריות הגורמות לבעיה: תזונה לקויה, זיהומים בכבד, לחץ נפשי, חוסר פעילות גופנית ועוד. לאחר מכן, המטפל מחליט על הטיפול המתאים ולעתים על שילוב בין מספר טיפולים.

כך למשל, נפוץ למזג בין תפריט תזונה נכונה שיעודד ייצור תקין של כולסטרול בכבד ויגרום להורדת כולסטרול ה- LDL (שומנים בלתי רווים מהצומח: תפוחים, תרד, שיבולת שועל ועוד ), ניקוי רעלים שיבטיח ״התחלה חדשה״ לפעילות הגוף, עידוד פעילות גופנית וצריכת צמחי מרפא. בנוסף, מקובל ברפואה הטבעית לערוך דיקור סיני.

במסגרת טיפולים של הורדת כולסטרול, מתייחסים המטפלים למגוון בעיות ותסמינים שמלווים את מצב המטופל, למשל: חוסר איזון נפשי, עודף משקל, לחץ, ועוד. מעבר לכך, הטיפול מהווה טיפול מניעתי בעבור סיבוכים הנגרמים מעודף בכולסטרול כמו שבץ, מחלות לב, עומס על כלי הדם וכו'.

הטיפול שמציעה הרפואה הקונבנציונלית לבעיית כולסטרול כולל צריכת תרופות כימיות על בסיס יומי, ביניהן: resins (תרופות הקושרות חומצות מרה), פיבראטים (תרופות מחומצה פיברית שמפעילים גנים בגוף על מנת להוריד את רמת השומנים בדם), ניאצין (נגזרת של ויטמין b3 שצריכתו ברמה מוגברת מסייעת להפחית כולסטרול בדם), אזטרול (תרופה שמעכבת את ספיגת הכולסטרול בדם ובמעי הדק) וסטטינים (תרופות שמורידות את רובד הפלאק הטרשתי שמצטבר בדפנות כלי הדם).

חשוב לציין, כי התרופות השונות של הרפואה המערבית מלוות בהרבה תופעות לוואי, ועשויות אף לגרום לנזקים וקושי בתפקוד היומיומי. מבין התופעות השכיחות שגורר הטיפול הקונבנציונלי בכולסטרול, ישנם: הפרעות במערכת העיכול, קושי בספיגת ויטמינים, נזקים לכבד, עקצוצים, בחילות, עצבנות, כיב בקיבה, כאבי ראש, מחסור בטסיות דם, דלקת בלוע, דלקת באף, כאבי גב, נזק לשרירים, צהבת, עייפות, כאבי פרקים, שתן כהה, כאבי בטן ושלשולים.

אנו מזמינים אתכם לשמוע עוד על כולסטרול, ועל דרכי הטיפול הטבעיות להורדת כולסטרול, שמיושמות על ידי מטפלים מקצועיים ומנוסים במרכז וולנס לרפואה טבעית. סובלים מבעיית כולסטרול גבוה? צרו עמנו קשר עוד היום בטלפון *9910 לתיאום מועד לייעוץ.

הטיפול הטבעי בכולסטרול לא מאוזן ניחן ביתרונות רבים, כאשר הבסיס להם הוא ההבנה כי הכולסטרול הוא חומר חיוני וטבעי המצוי בגוף ויש להביאו לתפקוד תקין, ולא להעלימו על ידי תרופות בצורה ״אוטומטית״. להלן היתרונות הבולטים של הטיפול הטבעי בכולסטרול:

• הטיפול מותאם לכל מטופל בצורה אישית ההולמת את מצבו הנפשי והפיזי, הבעיה השורשית והצורך.
  • הטיפול נעשה בצורה הוליסטית, ועל עשוי לסייע לחיזוק ושיקום לאברים פנימיים נוספים במערכת הגוף.
  • הטיפול אינו משלב חומרים כימיים או מלאכותיים שלרב מזהמים את הגוף, ואף עשויים רבות לגרור התפתחות של מחלות אחרות.
  • הטיפול מתמקד בהקלה על התמודדות יומיומית של המטופל, לצד מטרה של שיקום ותפקוד תקין בטווח הרחוק.
  • הטיפול הטבעי משלב מגוון פרקטיקות שונות, שיחד עשויות להשיג את התוצאה הטובה ביותר ללא תופעות לוואי או פעולות פולשניות.

מחקרים ומידע העשרה

ריכזנו לפניכם מספר מקורות רשמיים המעידים על תרומתה המשמעותית של הרפואה הטבעית בבעיית הכולסטרול, ומדוע רבים נוטים להעדיף אותה על פני הטיפולים הקונבנציונליים:

• מדוע החלטתי להפסיק עם תרופות להורדת כולסטרול, 06.11.13, הארץ
  • בלי תרופות: הפתרון הטבעי שיעלים כולסטרול ושומנים בדם, 22.06.15, ynet
  • טיפול טבעי בכולסטרול גבוה, כולסטרול
סובל מכולסטרול גבוה וזקוק לייעוץ? פנה עכשיו!

Translate »