סובלת ממחלת הקרוהן וזקוקה לייעוץ מקצועי? לחץ כאן!

טיפול בקרוהן

מזמינים אתכם למרכז לייעוץ ומציאת הטיפול הטבעי עבורכם!

קרוהן הנה מחלת מעיים דלקתית, התוקפת את רירית המעי, וגורמת לשלשולים, כאבי בטן עזים ואף לדימום. הדלקת יכולה להעמיק לשכבות עמוקות יותר של המעי תוך יצירת חיבור (פיסטולות) בין לולאות המעי לאיברים אחרים או לעור.

ההנחה כיום היא, שמחלת הקרוהן מתפתחת על רקע אי תקינות של מנגנון הבקרה ברירית המעיים ברמה החיסונית. מצב זה, מתלווה לפגמים הגנטיים ומוביל ליכולת ירודה של מערכת החיסון להכחיד חיידקים וגורמי זיהום שונים ולפגמים בתהליכי התפתחות הדלקת.

המחלה מתאפיינת בתקופות של תקופות של הפוגה (׳רמיסיה׳) ותקופות של התלקחות, הבאות לידי ביטוי עייפות, שלשולים וכאבי בטן. הפגיעה אשר עלולה להתרחש במספר איזורים במערכת העיכול והמעי, מתורגמת לבעיות בספיגת המזון במעי ולכן: תזונת החולים בה משפיעה באופן ישיר על היבטים שונים בהופעת הסימפטומים של המחלה.
חשוב לציין שכל חולה מגיב בצורה שונה לכל סוגי המזון, ומזונות רבים הנחשבים ״אסורים״ מכילים רכיבים תזונתיים חיוניים וקריטיים לתפקוד תקין של הגוף, וע״י הנחייה מקצועית של רופא/מטפל מומחה ניתן לצרוך את רובם תוך ביצוע טעויות מינמיליות ככל האפשר.

״תזונה הנכונה״ עבור כל אדם הסובל ממחלת הקרוהן תלוי ב- 2 גורמים:

1. גורם חיצוני – התייעצות עם רופא מוסמך וקבלת הנחיות ותפריט מותאם לאחר אבחון מקצועי של מצב המחלה.
  2. גורם פנימי – הקשבה למערכת העיכול, התחשבות בסימני התפקוד שלה ובתגובותיה למזונות השונים.

תזונה במהלך התלקחות:

במהלך התקלחות דלקתית חמורה כמעט ולא ניתן לצרוך את רוב המזונות בשל הגירוי הרגישות המוגברת במערכת העיכול העלולה להגיב לכל מזון בכאבי בטן ושלשולים. לרוב במקרים כאלו, ימליץ הרופא המטפל על תוספי מזון, שכן אלו יכולים למלא עבור הגוך את החוסר בוויטמינים ובמינרלים. חשוב להבין שהתוספים הינם חשובים שכן, מספיק אם נוכל לאזן את הגוף מבחינה תזונתית נוכל לסייע לו בהתמודדות עם החרפת הדלקת.

תסמיני הבעיה

התסמינים האופייניים לקרוהן עשויים להופיע לכל אורך מערכת העיכול, וכוללים כאבי בטן עוויתיים, שלשולים, חום, בעיות ספיגה וחסרים תזונתיים, דימום בצואה, בחילות, הקאות, טחורים ופצעים מוגלתיים בפי הטבעת.

חולים במחלת קרוהן? אתם לא לבד. על פי נתונים עדכניים של איגוד רופאי הגסטרואנטרולוגיה והעמותה לתמיכה בחולי הקרוהן, 3 מכל 1000 תושבים בישראל סובלים ממחלת המעי הדלקתי הנפוצה. מספר זה עלה בצורה משמעותית בשנים האחרונות וממשיך לעלות.

הטיפול הקונבנציונלי בקרוהן מתבסס על מתן תרופות נוגדות דלקת כמו אנטיביוטיקה וסטרואידים, כמו גם תרופות מגוונות ונוספות, שיעילותן חלקית ולהן תופעות לוואי רבות.

אנו מזמינים אתכם לשמוע עוד על הטיפול בקרוהן כפי שניתן על ידי מטפלים מנוסים ומקצועיים במרכז וולנס לרפואה טבעית. צרו קשר בטלפון 072-3264188 לשיחת ייעוץ אישית עם המומחים שלנו.

הטיפול הטבעי במחלת הקרוהן מסייע במניעה וריפוי של מגוון תסמינים:

• שלשול
  • כאבי בטן והתכווצויות
  • דם בצואה
  • התכייבות דפנות המעי
  • ירידה בתאבון ובמשקל
  • כאבי פרקים

לטיפול הטבעי במחלת הקרוהן יתרונות משמעותיים ומגוונים:

• מסייע בהתמודדות עם כאבי הבטן העזים וההתפרצויות הנשנות של המחלה.
  • בניית תפריט תזונה מותאם וייחודי המסייע בהחזרת האנרגיה ומניעת התפרצויות.
  • התאמת תוספים לייצוב תזונת החולים.
סובלת ממחלת הקרוהן וזקוקה לייעוץ מקצועי? פנה עכשיו!